Top
- - -

Nostalgi Siden.

Denne side er lavet for at vi ikke må glemme hvor vi kom fra og
hvem der lærte os at begå os i denne dejlige verden.
Conni & Bruno J, 24. januar 2025.
- - -

Hvad betyder nostalgi på dansk?

Nostalgi er en sammensætning af det græske nostos (hjemrejse) og algos (smerte). 

Det bruges om at længes efter noget tabt, forsvundet eller bare gamle dage.

 

1985

Kinobar Tønder

- -

 
Arkivfoto 1985 - Heine og Bibse Kinobar Tønder - Connis arbejdsgiver i liere år!

Kino Bar Tønder.
-
Tidligere ejer:
Heine og Bibse Nielsen, Kinobar Tønder.
Ref.: https://lokalhistorietoender.dk/ -
-
Hos Kino Bar kan du nyde en af ​​de bedste bøfsandwich med pommes i Tønder. Det er den perfekte snack på en travl dag eller en lækkerbid på farten. Deres softice er også en af de bedste i byen. Med en hyggelig atmosfære og venligt personale er Kino Bar det perfekte sted at slappe af og nyde en lækker snack. Så besøg Kino Bar og smag på deres fantastiske bøfsandwich med pommes og softice.
 
- -
Den nuværende ejer Lillian Kirsten fejre ikke mindre end 30 år på gågaden i Tønder med sin Kino Bar. Se mere her.
https://sydnyt.dk/30 år på gågaden i Tønder med lækre is og de bedste bøfsandwich.  
Nuværende ejer:
Lilian Kirsten.
Kino Bar - Den bedste Grillbar i Tønder. Facebook/KinoBar 
- -
 

1985 - 1998

Vidåen

- -
- -
Vagn Jensens båd, en Diana 26 hed Pelle, opkaldt efter hans trofaste hund "Pelle". Vagn var en garvet vestkystsejler, som vi lærte rigtig meget af om sejlads på vestkysten
- -

Vagn og Grethe, Walde og Else, var de to første besætninger i Højer bådklub, der tog sig god tid og lærte os at begå os på havnen, på Vidåen og ikke mindst i vadehavet og på vestkysten.

- -

Travalje 27 Fie-I 1995

Det blev til mange sejladser i vore to første både på Vadehavet, til Rømø og Munchmarsch på Sylt (Indersiden af Sild/SYLT), ligesom flere besøg på Fanø og i Esbjerg.


Ramin 785 Fie-II 1998

- -

 

   
Det var denne erfaring og vores nye båd (En Ramin 785), der gjorde os i stand til at sejle fra Højer til Rømø, Esbjerg Thyborøn, gennem Limfjorden og sydover - Randers, Grenå, Aarhus, Fredericia, Haderslev, Aabenraa, Sønderborg og endelig Gråsten, hvor vi lå et par år i havnen ved det gamle slagteri.
- -

Højer bådklub

Walde Pørksen styrer slagets gang ved anlæggelse af slæbestedet ved Vidåen ud for kajakklubben.

Ref.: Arkivfoto - Kopi af avisudklip.

- -
   
- -
   
 

År

Beskrivelse


Opdateres med flere historier senere.

 

Opdateres med flere historier senere.

 
 
 
- -
 

År

Beskrivelse

 

 
 
 
- -
 

År

Beskrivelse

 
 
 
 
https://dengang.dk/artikler/
- -