|
|
|
|
- |
- |
 |
 |
|
- |
- |
|
Vagn Jensens båd, en Diana 26 hed
Pelle, opkaldt efter hans trofaste hund "Pelle".
|
Vagn var en garvet
vestkystsejler, som vi lærte rigtig meget af om sejlads på
vestkysten |
|
- |
- |
|
Vagn og Grethe, Walde og
Else, var de to første besætninger i Højer bådklub, der tog sig god tid og
lærte os at begå os på havnen, på Vidåen og ikke mindst i
vadehavet og på vestkysten. |
|
- |
- |
Travalje 27 Fie-I 1995 |
Det blev til mange sejladser
i vore to første både på Vadehavet, til Rømø og Munchmarsch
på Sylt (Indersiden af
Sild/SYLT), ligesom flere besøg på Fanø og i Esbjerg.
Ramin 785 Fie-II
1998 |
|
- |
- |
|
|
 |
|
|
|
|
Det var denne erfaring og
vores nye båd (En Ramin 785), der gjorde os i stand til at
sejle fra Højer til Rømø, Esbjerg Thyborøn, gennem
Limfjorden og sydover - Randers, Grenå, Aarhus, Fredericia,
Haderslev, Aabenraa, Sønderborg og endelig Gråsten, hvor vi
lå et par år i havnen ved det gamle slagteri. |
|
- |
- |
|
Højer bådklub
Walde Pørksen styrer slagets gang ved anlæggelse af
slæbestedet ved Vidåen ud for kajakklubben.
Ref.: Arkivfoto - Kopi af avisudklip. |
|
- |
- |
|
|
|
|
- |
- |
|
|
|
|